FAQ - nejčastější otázky | Umenie Sveta – Obrazy, predaj obrazov
+421 915 090 055 info@umenisveta.cz

FAQ - nejčastější otázky

Slovníček pojmů:

  1. Co je to Obraz - Reprodukce (print)?
  2. Co je to Fotografie?
  3. Co je to Plakát (poster)?
  4. Co je to Fototapeta?
  5. Co je to Pohlednice?
  6. Co je to Pěnová deska?
  7. Co je to Limitovaná edice? Popřípadě signovaná?

Informace o výrobku:

  1. Jaký druh umění prodáváte?
  2. Nabízíte originální umění?
  3. Dostanu přesně to, co vidím?
  4. Mohu si koupit obraz i v jiném rozměru, než v jakém ho vidím?
  5. Máte nějaká „kamenná“ prodejní místa?
  6. Jak zjistím, zda je obraz, o který se zajímám, dostupný?
  7. Jak se dozvím o nových produktech?
  8. Nabízíte rámování zakoupených obrazů?
  9. Co je to laminování? Kašírování?
  10. Co se nehodí na laminování?

Výběr, registrace a objednávání :

  1. Jak najdu obrázek, který hledám?
  2. Co mám dělat, když nemůžu najít to, co chci?
  3. Jak koupím obraz?
  4. Co mám dělat, pokud jsem omylem objednal dvakrát to samé?
  5. Jak stornovat již zaslanou objednávku? 
  6. Proč se mám registrovat?
  7. Částečná a Úplná registrace – co je to?

Způsoby platby:

  1. Jakým způsobem mohu ve vašem obchodě platit?
  2. Je platba kreditní / platební kartou bezpečná?

Dodací lhůty a zasílání produktů:

  1. Jaké jsou dodací lhůty vašich výrobků?
  2. Mohu dostat obraz i dříve?
  3. Jak zasíláte své zboží?
  4. Doručujete zboží i do České republiky?

Reklamace a vrácení zboží:

  1. Vaše zásilka mi přišla poškozená, co teď?
  2. Reklamační řád

 

Nenašel jsem odpověď na svou otázku. Co mám dělat?

Kontaktujte nás ! 

Email:      info@umenisveta.cz
Tel.:          +421 915 09 00 55

 

Slovníček pojmů:
 

  1. Co je to Obraz  (Reprodukce / print)?

    Obraz (reprodukce) je v našem obchodě grafický motiv původního obrazu, který byl jednou nebo vícekrát reprodukovaný. Reprodukce motivů slavných, tradičních výtvarníků i moderních autorů jsou pro zvýraznění své umělecké hodnoty tištěné na kvalitním hrubém papíře. Používá se tzv. ofsetového tisku nejvyšší kvality.

    U nás najdete také reprodukce obrazů tištěné jinými technikami. Sítotisk, světlotisk, hybridní tisk s perleťovým efektem nebo tisk na kvalitní ruční papír obohacený o zlaté či stříbrné lokální fólie.

    Obrazy, zejména v limitovaných edicích, jsou považovány za výtvarné umění a mohou být velmi ceněné. Tyto tisky jsou vhodné na následné rámování.

     
  2. Co je to Fotografie?

    Jedná se o tisk fotografické předlohy – fotografického umění technologií ofsetového tisku na kvalitní hrubý papír nejvyšší kvality. I fotografie je umění.

     
  3. Co je to Plakát (poster)?

    Jedná se většinou o aktuální a populární motivy tištěné na tenčí papír než Reprodukce. Mohou být použity jako dekorace stěn i bez rámování.

     
  4. Co je to Fototapeta?

    Jedná se o velkoplošný tisk motivu na speciální papír, složený obvykle z vícera dílů. V naší nabídce naleznete dvou až osmidílné fototapety, které mohou pokrýt celé velké stěny. Na stěnu se dají nalepit obyčejným lepidlem na tapety.

     
  5. Co je to Pohlednice?

    Námi nabízené pohlednice jsou vhodné na použití při zvláštních příležitostech. U nás najdete mnoho motivů na pohlednicích v různých formátech – obdélníkových i čtverečních.

     
  6. Co je to Pěnová deska?

    Je to velmi lehký, ale pevný deskový materiál – tzv. sendvič (papír – pěna – papír), na který si můžete nechat nalepit (nakašírovat) svou reprodukci. Nabízíme ji ve dvou tloušťkách – 5 a 10 mm. Taková úprava je jen na objednávku a takto upravené reprodukce není možné vrátit bez udání důvodu. Poštovné a balné se u tohoto produktu liší od běžného, jelikož se výsledný výrobek nedá srolovat do tubusu.

     
  7. Co je to Limitovaná edice? Popřípadě signovaná?

    Některá umělecká díla nebo jejich reprodukce se mohou vydávat v omezeném nákladu, a tím se stávají vzácnějšími a zajímavějšími ze sběratelského hlediska. Někdy obsahují vlastnoruční podpis autora (jsou signované), vždy však mají jasně uvedené číslování pořadí v sérii. V našem obchodě najdete série limitované např. na 99 kusů, což znamená, že na celém světě je z daného díla maximálně 99 kusů.

Informace o výrobku:
 

  1. Jaký druh umění prodáváte?

    Umenisveta.cz je největší internetový obchod s tištěnými uměleckými reprodukcemi, plakáty, fotografiemi, fototapetami a pohlednicemi. Máme k dispozici více než 5700 produktů a stále přidáváme.

    Nabízíme taky kvalitní rámování zakoupených reprodukcí se všemi detaily, které k tomu patří.

    Nabízíme širokou paletu témat i stylů, motivy všech sfér výtvarného umění. Od klasických malířů po moderní fotografy, od ověřeného výtvarného umění až po motivy populární kultury. U nás najdete témata sportu, hudby, náboženství či vzdělávání a mnoho dalších.

    Pokud chcete mít na stěně specialitu, kterou nemá každý, nabízíme vám i limitované a číslované edice reprodukcí a fotografií, kde je zaručené, že bude vyrobený pouze daný počet kusů a nic víc. Hodnota takových děl je samozřejmě vyšší.

    U nás si vybere každý.

  2. Nabízíte originální umění?

    Ne, originální umění zatím nenabízíme. Pokud se však zaregistrujete, určitě se dozvíte, až ho nabízet začneme.

  3. Dostanu přesně to, co vidím?

    Snažíme se o vysokou věrnost obrazu. Avšak v některých případech může být zobrazení motivu, zejména jeho barevnosti, přibližné. Z několika důvodů:

    Barevnost na vytištěné reprodukci se může mírně lišit od té na vašem monitoru. Každý monitor zobrazuje některé jemné barevné nuance odlišně, přestože se jedná stále o ten samý obrázek.

    Motivy tištěné speciálními technologiemi na speciální povrchy se těžko zobrazují. Například při tisku na lesklou stříbrnou fólii se zobrazení na monitoru a realita mohou mírně lišit. Počítačové monitory pouze napodobují lesklé a signální barvy.

  4. Mohu si koupit obraz i v jiném rozměru, než v jakém ho vidím?

    Ano, můžete.

    U mnoha motivů nabízíme vícero rozměrů nebo výřezů z motivu. Zatím se však nedá objednat obraz přesně na míru, v nestandardním rozměru.

  5. Máte nějaká „kamenná“ prodejní místa?

    Ne, nemáme žádné prodejny, prodáváme výhradně přes internetový obchod. Pokud nás chcete osobně kontaktovat – prosím, klikněte sem.

  6. Jak zjistím, zda je obraz, o který se zajímám, dostupný?

    Na každé produktové straně najdete informaci o dostupnosti výrobku.
    I přes pečlivé udržování aktuálnosti naší nabídky více než 270.000 produktů se může stát, že vámi vybraný výrobek už nemusí být v nabídce našeho zahraničního dodavatele. V případě, že se tak stane, si můžete vybrat kterýkoli jiný produkt s 15 % slevou, nebo vám samozřejmě vrátíme peníze.

  7. Jak se dozvím o nových produktech?

    Zaregistrujte se nebo uveďte svůj e-mail do okénka na spodku naší stránky. Když se stanete členem našeho Klubu Výtvarného Umění, upozorníme vás e-mailem na všechny přidané produkty, novinky a speciální akce jako první!
    Zároveň můžete sledovat sekci NOVINKY na naší stránce.

  8. Nabízíte rámování zakoupených obrazů?

    Jasně, jako jediní nabízíme opravdu profesionální rámování zakoupených obrazů, online přímo na naší stránce. Víme, že obraz bez rámu je jen poloviční. Rámování u nás bude komplexní, včetně nabídky všech detailů tohoto procesu, s velmi širokou nabídkou rámů.

  9. Co je to laminování? Kašírování?

    U nás si můžete objednat úpravu Vámi vybraného motivu. 
    Laminování je speciální proces, při kterém se vytištěný obrázek potáhne velmi tenkou průhlednou fólií, na přání i se strukturou (lesklou, polomatnou, matnou, se strukturou plátna atd.)… Laminování chrání obraz, fotografii nebo plakát před znečištěním, poškozením i UV paprsky a prodlužuje odolnost obrazu proti vyblednutí.

    Na výběr máte z několika druhů, struktur a tlouštěk laminování.

    Kašírování je proces, při kterém se Obraz, fotografie nebo plakát nalepí na pevnou hmotu (desku) z různých materiálů. Může, ale nemusí se následně rámovat. Takto se dá použít jako dekorace stěny.

  10. Co se nehodí na laminování?

    Některé povrchy se k laminování nehodí. Jedná se zejména o ruční papír a některé speciální strukturované grafické papíry, nebo také o hodnotnější obrazy, kde je důležité zachování původního vzhledu. Laminování je totiž nevratný proces, není možné jej stáhnout z obrazu bez poškození.

    Možnost nebo nemožnost laminování je však vždy uvedená u konkrétního produktu.

Výběr, registrace a objednávání a stornování objednávek:

  1. Jak najdu obrázek, který hledám?

    Použijte vyhledávání. Zcela nahoře najdete vždy přístupné fulltextové vyhledávání. Vepište do okénka hledaný výraz či jméno. Po stisknutí lupy vám náš systém nabídne výsledek.

    Níže na hlavní stránce pod informačním bannerem najdete komplexní rozšířené vyhledávání podle více kritérií.

    Vzhledem k tomu, že máme v nabídce přes 270.000 obrazů, může váš výběr někdy obsahovat příliš mnoho výsledků. Proto můžete každý svůj výběr následně zužovat použitím kritérií NAD vybranými produkty nebo nalevo od nich.

  2. Co mám dělat, když nemůžu najít to, co chci?

    Pokud potřebujete pomoci při hledání obrazu na našich stránkách, kontaktujte nás, prosím, na:
    Tel.:     +421 915 09 00 55

     
  3. Jak koupím obraz?

    Jednoduše. Pokud jste našli to, co jste hledali, jednoduše na stránce vybraného obrazu klikněte na symbol nákupního košíku vedle obrázku produktu. Pokud nejste přihlášený, budete tak muset v následujícím procesu učinit. Pokud chcete v nakupování pokračovat, hledejte na stránce dál, tak jako dosud. Svůj nákup můžete kdykoli dokončit kliknutím na nákupní košík vpravo nahoře na stránce a pokračováním podle instrukcí.

    Pokud si s něčím nevíte rady, kontaktujte nás na:

    Tel.:     +421 915 09 00 55

     
  4. Co mám dělat, pokud jsem omylem objednal dvakrát to samé?

    Pokud jste zboží ještě nezaplatili, můžete se kliknutím na symbol nákupního košíku vpravo nahoře vrátit a změnit počet či druh položek.

    Pokud jste však už zaplatili – kontaktujte nás na:

    Tel.:     +421 915 09 00 55

     
  5. Jak stornovat již zaslanou objednávku?

    Kontaktujte nás na:

    Tel.:     +421 915 09 00 55

    Zaslanou objednávku můžete stornovat běžně do 48 hodin.

     
  6. Proč se mám registrovat, jaké jsou výhody?

    Pokud chcete získat automatickou slevu 3 %, je nutné se před nákupem zaregistrovat.

    Pokud chcete nakupovat, musíte uvést pravdivé údaje, abychom vám mohli nákup zaslat. V tomto procesu musíte uvést všechny údaje, které jsou označeny červeně.

    Pokud si chcete stránky jen prohlížet a používat některé rozšířené funkce, jako Moje Galerie, stačí se přihlásit Jménem, Heslem a E-mailem.

    Pokud se zaregistrujete do našeho Klubu Výtvarného Umění, můžete od nás dostávat nejčerstvější upozornění na skvělé slevy, novinky a pravidelné akce jako první.

     
  7. Částečná a Úplná registrace – co je to?

    Jak píšeme v bodě 6 – pro nakupování musíte při registraci uvést údaje označené červeně.
    Pokud chcete stránku jen prohlížet a používat některé rozšířené funkce, jako Moje Galerie, stačí se přihlásit jen Jménem, Heslem a E-mailem.

Způsoby platby:

  1. Jakým způsobem mohu ve vašem obchodě platit?

    U nás můžete platit více způsoby:
    - Dobírkou
    - Bankovním převodem předem
    - Platebními kartami Visa, Electron, Maestro
    - Kreditními kartami Visa, Master Card a Dinners Club

    Platit můžete jakoukoli kartou s uvedenými logy vydanou kteroukoli bankou na Slovensku a většinou bank na světě.

  2. Je platba kreditní / platební kartou bezpečná?

    Ano, při přijímání platebních a kreditních karet používá naše banka tzv. 3D Secure řešení. Je to nejmodernější aplikace karetních asociací Visa a Master Card, která umožňuje bezpečné platby na internetu.

    Údaje o své kartě zadáváte přímo Bance, my ani naši zaměstnanci k těmto údajům nemáme žádný přístup. Přenos těchto údajů je šifrovaný protokolem HTTPS.

Dodací lhůty a zasílání produktů:

  1. Jaké jsou dodací lhůty vašich výrobků?

    Běžně zasíláme obrazy do 10 až 14 dnů. Máme však i speciální produkty, u kterých je dodací lhůta delší. To se týká zejména obrazů z limitovaných sérií a knih.

    Pokud bychom zjistili, že vámi požadovaný výrobek nemá náš dodavatel na skladě nebo by jeho dodání mohlo trvat déle, budeme vás kontaktovat telefonicky nebo e-mailem a domluvíme se na dalším postupu.

  2. Mohu dostat obraz i dříve?

    Ano, některé obrazy můžete mít doma už do 3 dnů od zaplacení. Sledujte na hlavní stránce sekci IHNED K ODBĚRU. Tyto obrazy máme u nás na skladě a jsou dostupné ihned. Tento sortiment postupně rozšiřujeme.

  3. Jak zasíláte své zboží?

    Slovenskou poštou a kurýrní službou GLS. Běžné doručení trvá 2 až 4 dny, kurýrní službou můžete mít své zboží i za 24 hodin po jeho vyskladnění u nás. Kurýr dopraví naše zboží přímo do vašich rukou.

  4. Doručujete zboží i do České republiky??

    Ano, samozřejmě. Podrobnosti o místě dodání zadáváte v průběhu nákupu, těsně před platbou. Do České republiky doručujeme prostřednictvím kurýrní služby GLS i Slovenské pošty.
     

Reklamace a vrácení zboží:

  1. Vaše zásilka mi přišla poškozená, co teď??

    Přesto, že svoje obrazy či plakáty balíme do velmi pevných tubusů, při velmi hrubém zacházené se může obal poškodit. 

    Pokud je obal zásilky viditelně poškozený či deformovaný, zásilku nepřebírejte.
    Pokud jste ji už přebrali, nerozbalujte ji a kontaktujte nás. Dohodneme si způsob převzetí a s přepravcem zahájíme reklamační řízení.

    Pokud je to možné, můžete nám pro jistotu zaslat fotografii zásilky e-mailem, abychom zhodnotili, zda je poškození obalu tak velké, že se mohla poškodit i zásilka.

    Pokud by byl poškozený i obsah zásilky, můžeme vám objednat znovu stejné zboží, nebo vrátit peníze.

    Ve všech případech poškození nás však kontaktujte na:

    Tel.:     +421 915 09 00 55

  2. Reklamační řád

    Přestože náš internetový obchod prodává kvalitní reprodukce od pečlivě vybíraných výrobců, může se u dodaného výrobku vyskytnout nějaký problém.

    V případě, že kupující není se zakoupeným zbožím spokojený, má právo odstoupit od smlouvy (koupě) do 7 pracovních dní od převzetí zboží na základě § 12 Zákona o zásilkovém prodeji.

    Kupující může odstoupit od smlouvy (koupě) pouze pokud je zboží vráceno kompletní a nepoškozené, v původním a neznehodnoceném obale.

    Kupující doručí zboží spolu s fakturou poštou nebo osobně na adresu prodejce. Vrácení zpět formou dobírky nepřijímáme. (Nejdříve se musí zkontrolovat stav vraceného zboží, potom až vracíme peníze.)
    Prodejce vrátí kupujícímu peníze na bankovní účet do 15 dnů ode dne doručení takto vráceného zboží.

    Možnost odstoupení od smlouvy a vrácení zboží se nevztahuje na reprodukce upravené podle zvláštních požadavků zákazníka – „NA MÍRU“ (tisk na plátno, laminování, nalepení na či pod nějaký materiál nebo zarámování).

    Možnost odstoupení od smlouvy je v tomto případě možná pouze z důvodu dodání vadného či poškozeného zboží.

    Toto platí na základě zákona o zásilkovém prodeji č. 108/2000, § 12, odstavec 5.